woensdag 10 oktober 2012

Mens en lijden: gedicht 'Bloem'

Op gedachten-gedichten.nl heb ik een mooi gedichtje gevonden over het leven:

Als een bloem zo is het leven
't begin is teer en klein.
De één die bloeit uitbundig
de ander geurt heel fijn.
Sommige bloemen blijven lang
weer anderen blijven even.
Vraag niet bij welke bloem je hoort
dat is het geheim van het leven.

Het gedicht klopt wel. Het is beter dat we gewoon ons leven leven, en de dingen nemen zoals ze komen. Ik vind het goed dat ik niet weet wat er nog allemaal zal gebeuren in mijn leven. Anders zou ik mijn leven helemaal anders leven en beleven denk ik. Ik zou waarschijnlijk ook gehaast zijn en aftellen: "Ik heb nog maar vijf maanden meer te leven." bijvoorbeeld. Het is beter dat we niet weten hoe lang we te leven hebben, dat is inderdaad het geheim van het leven. Gelukkig maar...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten