donderdag 4 oktober 2012

Mens en zingeving: wie/wat geeft zin aan mijn leven?

Wie geeft zin aan mijn leven?

Mijn familie en vrienden, iedereen heeft dit nodig in zijn leven. Ze kennen je vanbinnen en vanbuiten, geven je raad en steunen je in de dingen die je onderneemt. Zonder hen zou het eigenlijk enorm saai zijn om te leven denk ik. Je hebt altijd wel nog collega’s en mensen die je kent van zien, maar dit is niet hetzelfde als mensen die je al je hele leven kent.


Wat geeft zin aan mijn leven?

Weten dat er (hopelijk) een heleboel dingen nog moeten gebeuren in mijn leven. Mijn diploma halen, een leuke job hebben, alleen gaan wonen of gaan samenwonen, op reis gaan naar Amerika, nog veel andere verre reizen maken, misschien kindjes later,… Met andere woorden: heel veel dromen hebben en ernaartoe leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten