maandag 15 oktober 2012

Mens en samenleving: lied 'Opzij'

Dit lied past perfect bij de samenleving waarin wij leven. We leven inderdaad allemaal veel te gehaast en hebben voor niets tijd. Als iedereen wat meer tijd zou nemen voor elkaar zou er meer gepraat worden over problemen en zou iedereen gelukkiger zijn.
 
Op mijn vorig bericht (Mens en samenleving: belangrijkste kenmerk van onze samenleving) geef ik wat meer uitleg over dit onderwerp.
 
 
Hier is ook de link naar youtube om het lied te beluisteren:
Herman Van Veen - Opzij

De liedjestekst vind je hieronder (bron: www.songteksten.net):

opzij opzij opzij
maak plaats maak plaats maak plaats
we hebben ongelofelijke haast
opzij opzij opzij
want wij zijn haast te laat
we hebben maar een paar minuten tijd

we moeten rennen springen vliegen duiken vallen opstaan en weer doorgaan
we kunnen nu niet blijven we kunnen nu niet langer blijven staan

een andere keer mischien
dan blijven we wel slapen
en kunnen dan mischien als het echt moet
over koetjes, voetbal en de lotto praten
nou dag tot ziens adieu het ga je goed

we moeten rennen springen vliegen duiken vallen opstaan en weer doorgaan
we kunnen nu niet blijven we kunnen nu niet langer blijven staan

3 opmerkingen:

  1. Het lied is iets waarop ik zelf nooit zou komen, wel heel origineel. Het is inderdaad zo dat we geen tijd meer hebben voor elkaar, deftige zinloze gesprekken komen veel te weinig aan bod.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel origineel gevonden!!
    De tijd die we voor elkaar vrijmaken is tegenwoordig zeer miniem. Vooral op drukke plaatsen zoals vb.tramgangen in Londen zie je echt dat alles daar een race tegen de klok is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wanneer je een kennis tegenkomt in de stad zal je heel vaak te horen krijgen 'Hoi, ik heb geen tijd. Ik moet snel door.' De mensen maken geen tijd meer voor een aantal zaken. Wat ik zeer jammer vind. Doe toch een beetje minder in je leven, denk ik dan. Op die manier kunnen we het leven vanuit een rustigere bril bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen