donderdag 4 oktober 2012

Mens en lijden: lied 'Hero'

Dit lied van Enrique Iglesias werd gelanceerd begin september 2001. Na de aanslagen op de WTC torens in New York op 11 september 2001 was dit één van de weinige nummers gekozen door de radio dj’s in New York om te worden gemixt met audio van politie, brandweer, burgers op Ground Zero en politici die hun commentaar gaven op de aanslagen. Iglesias werd gevraagd om dit lied live te zingen op het benefietconcert in Amerika: ‘A tribute to heroes’ (een eerbetoon aan helden).

Net zoals veel mensen kan ik mij die dag nog goed herinneren. Ik vind vooral het gevoel van eenheid mooi. Iedereen praat over het drama, iedereen leest de kranten en kijkt voortdurend naar het nieuws. Om zo meer informatie te verkrijgen. Alle mensen praten erover en steunen elkaar. Dan vergeet je even je eigen problemen maar besef je ook dat je eigenlijk nergens meer veilig bent.

Dit is de link naar youtube om het lied te beluisteren: Enrique Iglesias - Hero

Hieronder vind je de Nederlandstalige tekst van het lied. (bron: www.songteksten.net)
Laat mij je held zijn

Zou je dansen
als ik je zou vragen om te dansen
zou je vluchten
en nooit meer omkijken
en zou je huilen
als je zou zien dat ik huilde
en zul je vannacht mijn ziel redden

Zou je trillen
als ik je lippen aan zou raken
zou je lachen
oh, vertel het me
nou, zou je sterven
voor degene waar je van houdt
houd me vannacht in je armen

Ik kan je held zijn vannacht, schat
ik kan de pijn wegkussen
ik kan voor altijd bij je zijn
jij kan me de adem benemen

Zou je zweren
dat je altijd de mijne zal zijn
of zou je liegen
zou je wegrennen en je verstoppen
ben ik te diep
ben ik gek geworden
ik geef er niets om
jij bent hier vannacht

Ik kan je held zijn vannacht, schat
ik kan de pijn wegkussen
ik kan voor altijd bij je zijn
jij kan me de adem benemen

Oh, ik wil je alleen maar vasthouden
ik wil me alleen aan je vasthouden
oh yeah
ben ik te diep
ben ik gek geworden
nou, ik geef er niets om
jij bent hier vannacht

Ik kan je held zijn vannacht, schat
ik kan de pijn wegkussen
ik kan voor altijd bij je zijn
jij kan me de adem benemen

Ik kan je held zijn
ik kan de pijn wegkussen
ik kan voor altijd bij je zijn
jij kan me de adem benemen
jij kan me de adem benemen

Ik kan jouw held zijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten