donderdag 4 oktober 2012

Mens en zingeving: lied 'I won't give up'

De tekst van dit lied sluit perfect aan bij mijn visie over de zin van het leven. Ik ben een optimist en probeer altijd alles positief te bekijken. Er zijn soms mindere dagen of dagen waar het allemaal lijkt mis te lopen. Maar dat is normaal, niemand zijn leven is perfect. Dan probeer ik er even niet aan te denken en mijn gedachten te verzetten door naar muziek te luisteren of naar een film te kijken.

De zin ‘Ik zal niet opgeven.’ is heel belangrijk in ons leven. Ik wil nu mijn diploma behalen en ik weet dat ik het soms eens lastig zal hebben tijdens de opleiding. Toch ben ik vastberaden om er voor te gaan en niet op te geven. Het kan soms mislopen maar uit elke situatie leer je wel iets. Je wordt er alleen maar sterker door.

Toen ik vorig jaar een half jaar in Turkije heb gewerkt en gewoond heb ik heel veel tegen mezelf gezegd dat ik niet mocht opgeven. Als ik begin met iets wil ik dit altijd tot een goed einde brengen en bewijzen aan de mensen in mijn omgeving dat ik het kan. Als ik iets echt wil, dan kan ik mijn doel bereiken. En als ik dan heel wat hoogtes en laagtes heb gekend gedurende die periode ben ik dan extra trots op mezelf dat ik het heb volgehouden tot het einde.

Link naar youtube om het lied te beluisteren: Jason Mraz - I won't give up
Hieronder vind je de vertaalde tekst terug (bron: www.songteksten.net):

Als ik in jouw ogen kijk, is het alsof ik naar de nachtelijke hemel kijk
Of een prachtige zonsopgang, er zit zoveel dat ze bevatten
En net als de oude sterren, ik zie dat je zover bent gekomen
Om te zijn waar je nu bent.
Hoe oud is je ziel?

Ik zal ons niet opgeven, zelfs niet als de lucht ruw wordt.
Ik geef je al mijn liefde en ik kijk nog steeds omhoog.
En als je je ruimte nodig hebt, om wat te navigeren.
Ik zal hier geduldig op je wachten, om te zien wat je vindt.

Want zelfs de sterren branden.
Sommige vallen zelfs op aarde.
We hebben nog veel te leren.
God weet dat we het waard zijn
Nee, ik zal niet opgeven!

Ik wil niet iemand zijn, die zo snel wegloopt.
Ik ben hier om te blijven en om het verschil te maken, dat ik kan maken
Onze verschillen doen heel veel om ons te leren
Hoe je onze gereedschappen en gaven moet gebruiken, ja er staat veel op het spel.
En op het einde, ben je nog steeds mijn vriend en we hadden tenminste de intentie
Voor ons om te werken, we zijn niet gebroken, we zijn niet verbrand.
We moesten leren hoe te buigen zonder dat de wereld instort.
Ik moest leren wat ik heb en niet wat ik niet ben en wie ik ben.

Ik zal ons niet opgeven, zelfs niet als de lucht ruw wordt.
Ik geef je al mijn liefde en ik kijk nog steeds omhoog.
Kijk nog steeds omhoog.
Ik zal ons niet opgeven, God weet dat ik hard ben, Hij weet het
We hebben veel te leren, God weet dat we het waard zijn.

Ik zal ons niet opgeven, zelfs niet als de lucht ruw wordt.
Ik geef je al mijn liefde en ik kijk nog steeds omhoog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten