donderdag 4 oktober 2012

Mens en zingeving: wie is God?

Wat is geloven voor mij?

Normaal als je gelovig bent, geloof je in God. Dus ik denk dat mensen die gelovig zijn naar de kerk gaan, misvieringen bijwonen, naar de biecht gaan, bidden,… Ze geloven dan waarschijnlijk ook de vele verhalen in de Bijbel. Ik geloof niet in God en al de verhalen er rond. En alhoewel ik niet geloof in God, geloof ik wel dat er ‘iets’ is, maar dan eerder paranormaal. Raar eigenlijk, want ook dit is niet echt bewezen.


Wie is God voor mij?

Voor mij bestaat er eigenlijk geen God. Moest er echt een God zijn dan zouden er niet zoveel ziektes bestaan. En zouden er niet zoveel mensen dood gaan elke dag. Ik denk dat iemand dit vroeger allemaal heeft uitgevonden om de mensen te laten geloven dat er iets was om op te vertrouwen. En om de mensen steun te geven, als er bijvoorbeeld iemand met een probleem zat of zit dat ze altijd kunnen bidden tot God. En hopen dat hun probleem zo opgelost geraakt.

1 opmerking:

  1. He, Sarah

    Je zegt: ik denk dat mensen die gelovig zijn naar de kerk gaan, misvieringen bijwonen, naar de biecht gaan, bidden,…
    Vergeet niet dat het niet enkel de christenen zijn die in God geloven.
    Er zijn veel manieren om in God te geloven.
    Zelf zou ik mijn leven niets waard vinden, als ik niet in God geloofde, maar ik ga niet naar de kerk en ik woon ook geen misvieringen bij.
    Ik ben joods en ik geloof in God op andere manieren...
    Grts en succes,
    Sara

    BeantwoordenVerwijderen