donderdag 4 oktober 2012

Mens en zingeving: citaten Loesje

Op internet heb ik een site gevonden met allemaal leuke citaten over het leven. Hieronder heb ik er een paar neergezet die te maken hebben met de zin van mijn leven.


Dit citaat wil ons duidelijk maken dat je nooit precies weet waarom je hier op aarde bent. Ook al denk je dat je weet wie of wat zin geeft aan je leven, dan nog kan er iets mislopen.  Als je bijvoorbeeld zegt dat een vriend of vriendin zin zou geven aan je leven. Dan denk je de zin van je leven in elkaar gepuzzeld te hebben. Maar als je op dat moment geen vriend of vriendin hebt zijn er nog schroefjes over. Het loopt vaak niet zoals je zou willen.

 
 
Voor mij persoonlijk geeft familie zin aan mijn leven. Ik denk dat dit voor veel mensen niet anders is. Wie zou ik zijn zonder mijn familie? Samen dingen doen met de hele familie, leuke momenten beleven. Allemaal gezellig samen aan tafel zitten bijvoorbeeld met Kerst of Nieuwjaar. Als je een probleem hebt, kan je altijd bij hen terecht.

 

 

Ook liefde geeft zin aan mijn leven. Het moet daarom niet perse gaan om verliefdheid. Je kan ook liefde hebben voor een hobby of een bepaalde zanger. Ik vind als er liefde is in mijn omgeving dat het leven zoveel leuker is. Als niemand je lief heeft of je zelf geen liefde hebt voor iets of iemand is het leven maar saai en pessimistisch denk ik.

1 opmerking:

  1. Sarah, ik hou ook wel van citaten. Af en toe zijn het echte oppeppertjes! Het zijn echte leuke die je hier publiceerde! De laatste vind ik schitterend! Zonder liefde is er geen leven en zonder leven ook geen liefde. Grtjs Heidi

    BeantwoordenVerwijderen